Wzmacniamy mięśnie wewnętrzne ud. Ćwiczenie z piłką fitness

Trening mięśni wewnętrznych ud może być wykonywany na specjalnie przystosowanych do tego celu maszynach treningowych. Jako że trening nóg jest dosyć żmudny i przez wielu ćwiczących zaniedbywany, takie maszyny znajdują się tylko w niektórych siłowniach i to nie zawsze w tych największych. Można jednak mięśnie wewnętrzne ud wzmocnić w dosyć znaczący sposób wykorzystując do tego celu zwykłą piłkę fitness. Oznacza to że bez większych problemów można to ćwiczenie wykonać nawet u siebie w domu, o ile wiemy dokładnie jak do takiego treningu powinno się podchodzić. Najważniejsze jest przybranie odpowiedniej pozycji dzięki czemu możliwe będzie prawidłowe wykonywanie ćwiczenia. Aby wykonać to ćwiczenie należy położyć  się na boku. Na początek na lewym boku. Lewą rękę prostujemy i wyciągamy wzdłuż ciała, natomiast prawą powinno się podeprzeć głowę. W takiej pozycji prawą nogę położyć należy na piłce fitness.

 

Prawa noga utrzymywać będzie się na piłce tylko wtedy gdy napinać będziemy mięśnie nóg. Chodzi oczywiście o wewnętrzne mięśnie. To jednak tylko dodatek do prawdziwego treningu. Ruch, który się w takim przypadku wykonuje polega na próbie zgniecenia piłki, nogą, która znajduje się na piłce. Ruch ten powinien być wykonywany w taki sposób, aby możliwe angażować mięśnie wewnętrzne uda. Po kilku, lub jeszcze lepiej kilkunastu ruchach można zmienić nogę i położyć się na drugi bok. Tak samo jak wcześniej powinniśmy próbować zgnieść piłkę. Jej budowa powoduje, że im mocniej próbujemy ją zgnieść, tym większy opór będzie stawiać, a więc zadanie to będzie o wiele trudniejsze do zrealizowania. Wraz z większym oporem mocniej pracować będą wewnętrzne mięśnie ud a o to chyba w przypadku tego ćwiczenia powinno nam chodzić.

 

konta osobiste



Możliwość komentowania jest wyłączona.