Programy Lojalnościowe w Polsce

W Polsce działa w tej chwili kilkadziesiąt programów lojalnościowych. Ich zasadą ogólną jest nagradzanie klientów za korzystanie z usług danej firmy, poprzez dawanie im w zamian różnych rabatów czy innej formy nagrody. Najczęściej odbywa się to za pomocą zbierania punktów. W zależności od sumy, jaką zostawiliśmy w danym miejscu podczas zakupów, dostajemy określoną ilość punktów, które mogą być następnie zbierane i sumowane. Jeśli przekroczymy ich limit, możemy je wymienić albo na rabat, albo na dokonanie dalszego zakupu w danym miejscu. Korzyści z takiego programu dla klienta są takie, że mamy rabat i mniej płacimy. Firma przystępująca do takiego programu, może liczyć na powrócenie klienta z jakiś czas i na zwiększenie obrotów. Coraz częściej poszczególne programy łączy się w wiesze, w których bierze udział większa liczba firm. Dzięki temu, punkty z wielu miejsc zbiera się i można je odebrać w jednym z nich. Ostatnio nastąpiło połączenie takich programów wśród kilku największych przedsiębiorstw z wielu branży. Szacuje się, że rocznie w ten sposób odbieramy ponad sto milionów złotych. Ale w tym samym czasie obroty sklepów czy firm biorących udział w takim programie, wzrosły o kilkanaście miliardów złotych.

programy partnerskie



Możliwość komentowania jest wyłączona.